måndag 17 juni 2013

4 dagar kvar!

Till vadå? Jo semester såklart. Efter att ha kämpat hårt sedan förra sommaren, känns semestern som otroligt välbehövlig. 

Jag tänker släppa allt som har med jobb att göra. Glömma alla planer och idéer för hösten - de tar jag itu med när jag kommer tillbaka. Istället ägna mig åt vad jag själv känner för och njuta av varje morgon som jag kan gå ut barfota i gräset i min egen trädgård. 

Vi har inga Greklandsplaner detta år. Den här sommaren blir istället den första riktiga sommaren i huset och vår trädgård. Vi hann inte riktigt njuta av den svenska sommaren utifrån flytt och Grekland förra året. Nu däremot kan vi äta ute, dricka kaffe i solen, ta hand om odlingarna och spela kubb i solnedgången. 

Ska oxå passa på att besöka trevliga ställen runtomkring oss. Borås Zoo var länge sedan jag var till. Ett annat häftigt ställe jag gärna återvänder till är Pilane på Tjörn. Fokus i år på konsten är tydligen humorn. 
Önskar verkligen att det kommer några sådana här fina sommardagar då man sitter på en klippa i Bohuslän och blir bara sååååå hänförd av solen, havet och fiskmåsarnas skri. Jag hoppas på det. 

Men först fyra dagar kvar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar